Får får får? Nej får får inte får. Får får gris?

Idag skiner solen, det är jättevarmt ute. Synd att inte fönstrena är tvättade, ser faktiskt för taaaskigt ut.


Har läst så mycket om djur och fortplantning och ET och allt som finns att mitt huvud inte vet vad som är verklighet och inte längre.

Jag drömde att jag hade ett får! Bara det är fantastiskt. Fåret lammade två söta lamm, ett svart och ett vitt. Men det var inte klart för den stackars tackan fick lägga sig ner igen och kämpade ut två hela griskultingar, följt av två griskultingar som var sönderskurna och döda, sen kom säkert 10 pyttesmå grisar, som egentligen bara var embryon fast de såg ändå ut som grisar redan.

Ja, ibland undrar man, stackars tacka, även om jag tycker får är onda, så var det ganska synd om henne måste jag erkänna.


Dags att ställa sig på huvudet och glömma allt det där, sen ut och kirra lite med Volvo.

Top notch kära vänner

Blondinbonden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0